ProgramareOnline!
10 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa, pentru o viata mai frumoasa!

Articole

10 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa, pentru o viata mai frumoasa!

Preventia inainte de toate! O viata sanatoasa trebuie mentinuta tinand cont de cativa pasi ce pot reprezenta stilul nostru de viata.

  1. SOMNUL reprezinta o conditie primordiala pentru o viata sanatoasa. Somnul ne asigura starea generala de sanatate. Somnul reface organismul, controleaza hormonii, apetitul, stresul, ajuta la pastrarea in forma excelenta a memoriei. Privarea de somn aduce de la sine riscul sporit de imbolnavire, sistemul imunitar slabeste, creierul functioneaza deficitar fara un somn odihnitor, iar productia de hormoni de stres creste simtitor. Vizibil dupa o noapte de nesomn putem sa observam ochii injectati, tenul tern si cearcanele accentuate, un somn odihnitor va ajuta sa va metineti o figura tanara si sanatoasa. . Lipsa somnului are un impact enorm asupra vietii si a sanatatii oricarui individ. Incercati sa dormiti minim 7 ore pentru a lasa organismul sa se reincarce pentru o noua zi. 
  2. REDUCEREA STRESULUI. Traim intr-o lume agitata, printre persoane stresate sau cu o nervozitate crescuta. Intrebati-va ce s-ar intampla cu o tara plina de oameni stresati!? Un corp surpus stresului, este un corp predispus la boala. Cateva exercitii de destresare pot face minuni cu viata dumneavoastra. Simtiti ca se acumuleaza stres, nervi? Luati-va o pauza de 5 minute retrageti-va intr-un loc silentios si relaxati-va, meditati, ganditi-va la lucruri frumoase. Surpinzator, dupa astfel de etape de meditatie veti observa cum creierul e capabil sa gaseasca mai rapid solutii la tot felul de probleme. In definitiv cand apare stresul dispare si posibilitatea de a gandi eficient. Munca in conditii de stres cu siguranta nu presupune munca in timp ce esti stresat la maxim, ci cum faci fata unei vieti, societati, munci ce implica mult stres. Trebuie sa va gasiti modalitatea de destindere. Sfat: nu luati decizii cand sunteti stresati, vor fi de cea mai slaba calitate. Respirati adanc, ascultati melodia preferata, iesiti si plimbati-va 5 minute si veti observa ca ideea initiala acum vi se va parea o gluma puerila pe care nu ati mai lua-o in calcul sub nicio forma. Totul se rezolba...cu CALM
  3. ALIMENTATIA - Peste tot auzim ca este necesar sa mancam sanatos, dar cum stim daca sunt sau nu naturale. Pentru astfel de cazuri recomandam sa va preparati singuri mancarea,sa evitati mancarurile procesate si super ambalate. mergeti in piata si luati-va alimente proaspete si pornind de la acestea preparati-va feluri de mancare sanatoase si gustoase. Preparati-va propriile bauturi racoritoare care siguranta vor fi proaspete, fara coloranti, fara conservanti, fara E-uri.Dimineata cerealele integrale pot inlocui semipreparatele sau croissant-ul cu succes.
  4. SPORTUL ne mentine intr-un ritm mai alert, mai vioi, mai plini de viata. Starea mentala este mai buna, se reduce riscul de imbolnavire, iar greutatea poate fi controlata cu succes. Daca ai o problema in privinta motivarii, gaseste-ti ceva ce-ti place. Nu e obligatoriu sa mergi la sala, sa ridici greutati, sa faci sport in vazul lumii, nu e obligatoriu sa alergi daca nu esti adeptul alergatului. Poate iti place sa dansezi, deci iesi cu prietenii la dans sau fa-o in intimitatea casei tale. Prin dans se elimina foarte multe calorii. Va plac plimbarile cu cainele, cu bicicleta, plimbarile pe jos prin parc? Toate acestea reprezinta sport, exercitii ce va vor mentine o sanatate de invidiat.
  5. APA este atributul vietii, ea ne mentine in viata, ea ne mentine sanatosi. Fara un aport de apa regulat corpul, organele incep sa cedeze, bolile apar ca din sensin. Stiati ca deshidratarea produce foame falsa? Lipsa de apa provoaca stari de oboseala, crampe, dureri musculare, stres, anxietate. Incercati sa beti apa regulat si obisnuiti-va organismul cu aceasta rutina extrem de utila pentru a beneficia de o viata sanatoasa.
  6. Gatiti la domiciliu - cum spuneam si mai sus, alimentele gatite acasa sunt mult mai proaspete siti ca nu contin E-uri, coloranti, dar mai mult de atat aveti posibilitatea sa tineti sub control numarul de calorii. Salate extrem de sanatoase si rapid de facut, legume la tigaie extrem de gustoase, salata de fructe la desert pot ajuta sa scapati de nevoia de dulce si sa va luati totodata un aport de vitamine binemeritat
  7. Evitati sa mancati cu mana. Ideea de a manca cu mana este de a simti gustul, de a manca fara oprelisti. Insa acest procedeu afecteaza stomacul, fiind obligat sa faca fata unui volum mare de alimente odata. Incercati sa mancati calm, folosindu-va de tacamuri care va vor stapani nevoia de a manca repede si mult.
  8.  Incercari sa mestecati si sa acordati o atentie deosebita mesei si degustarii preparatelor proaspat gatite. Creierul constientizeaza mancarea dupa 10 minute, deci pt cei ce mananca repede si mult acest timp presupune ingurgitarea unui volum mare de alimente, fata de o persoana care acorda atentie mestecatului alimentelor si ajunge sa se simta satul chiar si cu o portie mica. Odata ce persoana se simte "plina" se presupune clar ca a mancat mai mult decat organismul avea nevoie. Satul nu inseana plin, nu inseamna sa te ridici greu de la masa. Deci, mancati in liniste si calm si oferiti-i stomacului dumneavoastra alimente mestecate indelung ce vor ajuta la o deigestie mai sanatoasa si evitarea cresterii in greutate.
  9. Nu mancati in picioare, statul in picioare nu ajuta la o digestie mai sanatoasa, ba din contra veti manca mai rapid deoarece pozitia nu ajuta la relaxare, destindere, ci va tine intr-o continua tensiune, aspect ce va va face sa mancati mai rapid.
  10. Bucurati-va de alimente si de viata. Mancarea este buna si necesara pentru voi. Este un motiv pentru care avet nevoie de o alimentatie sanatoasa si bogata in dieta voastra. Nu va privati de vitamine, de mancare, ci de cantitati nejustificate. Bucurati-va de o viata sanatoasa asigurata de o stare de liniste si calm atat la munca cat si la masa ...acesta este secreretul unei vieti frumoase pe care o dorim fiecaruia dintre voi.